torsdag 6 september 2012

Det går framåt!

Efter några dagar i feberyra-liknande tillstånd av all stress med böckerna så börjar det lugna ner sig nu.
Ska träffa en tjej om en stund och köpa den stooora tjocka kursboken som är viktig att ha och en annan bok har jag lyckats låna, det fattas ännu ett gäng böcker men jag har nu läst alla kapitlen som behövs och tagit anteckningar ur en av dom här på bibblan.
Stress är verkligen inte min grej, och jag börjar nästan panikandas av tanken på att sitta på ett seminarium och inte veta vad det handlar om för att jag inte läst innan. Men nu tror jag att jag kan pusta ut lite som sagt.

Snart börjar vi med lite utvecklingspsykologi som jag älskar, och en massa spännande föreläsningar om detta ligger på schemat.
Nästa vecka slutar jag dock 16 eller 17 varje dag utom torsdagen som är ledig. Inte kul. I måndags hämtade vi barnen strax innan 17.30 och som förväntat var det väldigt gnälligt vid maten, sen var det Bolibompa och läggdags nästan direkt för Svea och jag blev så himla ledsen när jag insåg hur mycket tid jag kommer att missa! Så vidrigt jävla hemskt!
Moa har kissat massor och druckit galna mängder vatten på kvällarna (hon brukar vara jättesvår att få i vatten) och hypokondriker som jag är ringde jag 1177 och där frågade dom hur det hade varit under dagen vilket jag såklart inte kunde svara på, för då var hon ju på dagis. Så jag ringde dagen efter och kollade läget med fröknarna och det känns bara så jävla fel att fråga någon annan hur mitt barn mår. Det är VI som ska ta hand om våra barn. Är väl medveten om att man även måste kunna försörja sina barn och då måste man vara iväg på dagtid. Men det känns ändå outgrundligt fel.

Moa plåtade snygg tjej:




- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Sahlgrensgatan,Göteborg,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar