söndag 9 juni 2013

Sommar!

Ja sista veckan har verkligen känts som sommar och semester!
Förra lördagen var det dags för årets cykelfest, herregud så roligt vi hade! Galna mängder god mat och helt hysteriska mängder alkohol. Efter förrätt, varmrätt och dessert på olika ställen cyklade vi till bygdegården och dansade loss som jag inte gjort på MÅNGA år. Att döma av träningsvärken på alla möjliga konstiga ställen dagarna efteråt så blev det nog en hel del sevärda moves där på dansgolvet.

Resterande dagar har vi hunnit med premiärdopp i Hornsjön (för Svea, vi andra nöjde oss med att doppa tårna...), flera dopp i plaskpoolen på uteplatsen och en heldag vid havet med nostalgipromenader i bergen runt stränderna.
I onsdags tog min fina lillasyster studenten och detta firades såklart. Så grymt kul att se henne på lycklig! Min studentdag blev en jäkla flopp (det var egentligen bara firandet med mina vänner mitt på dagen som var roligt, urspringet och festen på kvällen kunde kvittat). Min lilla lillasyster, inte så liten längre!
Nationaldagen firades hos Mikaels syster och det blev en riktigt grym dag, barnen lekte i vattenspridaren med sina kusiner, hoppade studsmatta och sen grillade vi och spelade kubb. Mycket idylliskt, inte varje dag som är sådan, haha.
Jag har förtärt så mycket alkohol och ätit så mycket gott sista veckan att jag nu har grym ångest. Prick 20 kilo väck i början av juni, nu måste jag se till så att allt hårt jobb inte är förgäves! Helt galet att gå och köpa kläder i storlek M, jag blir helt blank i ögonen varje gång jag går in i ett provrum nu och av ren vana plockar med mig typ stl 42 som bara fladdrar. Aldrig tillbaka till det igen tack!

Just det, har ju glömt berätta att Lill-Svea är helt blöjfri på dagtid nu sedan början av maj. Helt grymt! Hon är fortfarande rädd för att bajsa på toaletten/pottan så ofta bajsar hon på kvällen när hon får på sig nattblöjan, haha. Men bara en sån sak som att hon kan VÄLJA när hon ska bajsa! Helt fantastiska framsteg!!!






Världens finaste tjejer provar studentmössa!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar