onsdag 31 oktober 2012

Kom igen julen!

Jag har blivit lite julfrälst sista åren med barnen. Jag är överlycklig när ljusen börjar dyka upp överallt och i motsats till dem flesta så sörjer jag när allt pynt ska ner vid nyår...
Vi är nästan klara med tjejernas julklappar, i år ska jag tygla mig och inte köpa så mycket. Barnen är 4 och 2 år liksom. Härromdagen när jag slog in paket till kusinerna var båda jätteledsna över att det inte var deras paket, så jag la två gamla gosedjurstigrar och hafsade ihop två paket till dem. Trots att vi haft dessa tigrar hur länge som helst var det stående ovationer! Det lektes en lång stund och jag fick höra hela kvällen hur snäll jag var, haha!
Så det krävs ju inte mycket, speciellt inte några dyra prylar. Det är roligare att lägga pengarna på lite utflykter. Ska eventuellt köpa den fina IKEA-spisen ihop med släkten och sen hade jag tänkt köpa lite nya musiksagor och varsin onepiece att mysa med hemma.

Förra året var jag ju mammaledig än och slog på stort under december, pysslade och bakade och sydde gardiner och grejer hela dagarna. Nu finns inte riktigt tiden men vi får gå all in på helgerna istället, haha. Nu i november är det tomtepromenaden som var grymt mysig förra året, det får bli startskottet på julen 2012. Jag har inget lektionsbelagt från den fjortonde december till 9 januari, så det blir som ett långt jullov. Lyxigt!

Nu måste jag ta mig samman och läsa i min jättetråkigt bok, sista seminariet för kursen idag och på fredag är hemtentan. Jag nöjer mig inte med annat än högsta betyg.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar