måndag 29 oktober 2012

God morgon!

Hade en grym helg! I fredags var vi som sagt ute och käkade på Puta Madre, inrett som en bordell och serverade mexikansk mat, åt tortillas med ryggbiff (sjukt gott kött!) och drack en drink och njöt för fullt av sällskapet. Stället rekommenderas helt klart!
Sen drack vi lite öl på en pub. Jag har inte besökt någon form av kroglokal på jag vet inte hur länge, det är i alla fall ett par år sen. Och det är verkligen inte roligt! Jag avskyr trängseln, alla packade människor som knuffas och väsnas och jag hatar att inte höra vad mitt sällskap säger. Jag fattar inte ens grejen ur raggningssynpunkt, för man hör ju ingenting. Blä. Nästa gång ska vi ses hemma hos någon istället, hoppas att det blir snart! Världens bästa vänner, ord är inte tillräckliga.

I lördags var vi på kusinkalas i Hindås, barnen hade skitkul. Vi fick klappa deras nya kattunge som var helt bedårande. Vi har funderat på att skaffa en misse själva länge. Men jag vet inte alltså. Jag har aldrig haft katt, jag är lite rädd för katter och den kommer ju inte vara unge för alltid... Det blir hårigt och jag dör lite inombords när jag tänker på fästingar och insläpade döda fåglar och näbbmöss... Dessutom lär väl grannkatten äta upp eventuell kattunge, jag har vaknat av kattslagsmål ibland och det är nog det vidrigaste ljud som finns! Som ett besatt spädbarn låter det, jag är jätterädd att Mosan ska vakna och höra det och bli traumatiserad eller nåt.

Nu är barnen sjuka igen, snart drar jag slutsatsen att båda två drabbats av en kronisk febersjukdom eller något, det är bara några friska dagar emellan och sedan kommer febern tillbaka igen. Mikael är hemma med ryggskott så nu är jag på bussen och resten av familjen är hemma och kurerar sig. Igen.

Världens sötaste tjej:



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar