torsdag 11 oktober 2012

Heja mig

Nu har vi fått tillbaka våra ex.arbeten och betyg för första kursen, det gick kanon! Jag känner mig så jäkla taggad och nu har även den nya kursen blivit betydligt mer intressant. Första två föreläsningarna om skolstyrningen var mycket, mycket sömniga men nu håller vi på med sekretessregler och det är faktiskt väldigt intressant. Jag trodde att det skulle bli en väldigt slapp kurs i och med att det är så lite schemalagt men det är precis tvärtom, den är sjukt intensiv med två examinationsseminarium i veckan och två ganska stora arbeten som ska in förutom hemtentan på åtta timmar och säkert sex olika böcker inom loppet av en månad.
Såg litteraturlistan inför nästa kurs som är ämnesstudier i svenska och JÄVLAR, det är närmare tjugo böcker! Tur att man lär sig att sålla!

Mikael vabbade halva förra veckan med Svea och nu har han vabbat igår och idag med Moa. Härliga vinterhalvår med konstant sjuka barn! Mosan har haft rejält hög feber och varit jätteynklig, igår natt låg hon mellan oss och gnällde och yrade i sömnen. Nu tror jag dock att hon är bättre för hon vaknade och pratade om katter och klev upp samtidigt som mig när klockan ringde. Så skönt!

Jag har ju fyllt 25 också! Det är lite ångestladdat, 25 låter väldigt gammalt. Citerar Veronika och säger att jag har alltid känt mig äldre än vad jag är, men faktiskt inte nu längre.
Har inte firat än, är så sjukt dålig på att organisera upp sånt där. Men jag ska ta med mig mina älskade tjejer (nej, inte barnen) ut och käka och dricka vin snart i alla fall, och bättre firande än så finns inte!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar