onsdag 4 juli 2012

Sommarlov!

Eller, min sista kurs avslutas på fredag, har en uppgift till att skicka in (och den ger mig lite ångest, för man ska skriva om sina egna erfarenheter av jobb inom vården och etiska problem som uppstått där, och jag har inte jobbat inom vården. Men det löser väl sig, jag får slänga ihop något).

Barnen är i alla fall hemma från dagis nu, minst sex veckor. Vi öppnade upp sommarlovet storslaget med ett Lisebergsbesök i måndags, åh vad roligt Mosan tyckte att det var! Jag är helt förbluffad över att hon som knappt vågar åka ner för en rutschkana själv vågar åka alla karuseller men hon sprang gladeligen rätt i och tyckte allt var jättekul- utom små grodorna som är någon miniversion av uppskjutet/höjdskräcken för barn, där byttes glada tjut ut mot ett mer och mer nervöst litet ansikte efter varje upphissning.
Sen fick hon premiärsmaka på sockervadd, ett par kaninöron och en (svindyr) kaninballong. Vi träffade på massor av dansande och kramande lisebergskaniner, hon kramade två av dom men höll sig på avstånd, när vi kom hem frågade jag henne om hon var lite rädd för kaninerna och då viskade hon "ja, för dom SA ju ingenting", haha! Min allra sötaste Mosa.

Hon har fått sina brillor nu och är söt som en karamell. Hon får så många komplimanger vart vi än går och är stolt som en tupp. Men det känns lite tråkigt det här med "akta glasögonen!" som slinker ur hela tiden när hon leker, men jag antar att det är en vanesak.
Sen så är det ju faktiskt så att hon är knappt 4 år gammal och ett antal bågar kommer vi ju få räkna med att kassera, inte ens vuxna människor tar ju superbra hand om sina glasögon, det är ju lite av en förbrukningsvara.

På fredag går även Mikael på semester och det ska bli så jäkla gött! Vi hade planer på Astrid Lindgrens värld, men det lutar mer åt äventyrslandet i Halmstad nu, så satsar vi på Astrid nästa sommar istället när Svea är lite större. Faktum är ju att våra barn är precis lika nöjda med att gräva i sandlådan eller gå till biblioteket som dyra utflykter.
Hoppas nu för fan på fint väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar