torsdag 12 juli 2012

Lärarhögskolan till hösten!

Tjoho! Jag blev antagen! Till hösten börjar utbildningen, Grundlärarprogrammet inriktning förskoleklass och årskurs 1-3!
Jag kom in på mitt förstahandsval (det tackar vi för högskoleprovet!) och jag är lite osäker på om jag ska göra en sen anmälan och försöka byta till mitt andrahandsval, åk 4-6 med inriktning samhällsorienterande ämnen. Fördelen med att läsa 4-6 är att man kan jobba med dom yngre barnen också med den utbildningen, eftersom dom är lika långa är det lite förvirrande. Ska ringa till skolan och kolla läget imorgon tänkte jag.
Så jäkla kul att jag klarade det! Bara matten var ju en stor bromskloss på vägen.
Så till hösten börjar det, fyra års studier (det känns helt galet länge, mina barn kommer vara STORA när jag är färdig! Men sen kommer jag ha en utbildning att falla tillbaka på och väldigt bra förutsättningar för ett jobb).
Terminen börjar 30 aug så nu blir det en lång semester innan det är dags, och det känns fantastiskt skönt att veta att vi inte kommer behöva ha barnen heltid på dagis nu under småbarnsåren, även om studier kräver mycket tid så kommer jag vara betydligt mer flexibel än med ett heltidsjobb och lång pendling på det när man bor ute i ingenstans.

Ja, livet känns jäkligt bra just nu! I feel happy, oh so happy!




- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Nu är jag precis klar lärare, så jag vet inte om det fungerar på samma sätt med den nya lärarutbildningen. MEN när jag pluggade läste alla samma första termin och sen började man påskin inriktning och då kunde man byta till i princip vad som helst eftersom man redan var "inne" sas. Möjligt att detta ändrats nu iom nya utbildningen. Men grattis till att du kom in!

    SvaraRadera