torsdag 31 maj 2012

Vabba

Vabba är nog tamejfan det tråkigaste som finns. Inte bara för att jag är så stressad över alla värdefulla timmar jag missar att träna inför slutprovet i matten utan också för att jag blir helt tokig av att sitta hemma hela dagen.

Den absolut sämsta kombon är sjuk Moa och frisk Svea, för då hinner man absolut inte sitta-i-soffan-sjuk-mysa av den enkla anledning att man måste kolla Svea varje sekund och skulle man försöka låta bli skriker hon tills man gör det.
Nu är det Svea som är krasslig (som tur är om man kan säga så om ett sjukt barn) så det blir åtminstone en lugn stund när hon sover...
Men det är dödligt tråkigt ändå. När klockan blir 10 har vi liksom lekt med allt som går att leka med här inne och alla är så rastlösa att det är rent vidrigt.

Nu är klockan 14.00. Många långa timmar kvar till läggdags.

2 kommentarer:

  1. Men varför är Svea hemma om Moa är sjuk? Och tvärtom?

    SvaraRadera
  2. Vi promenerar ju till dagis, brukar vara 20 rätt påfrestande minuter dit och sedan 20 hem. Just idag skulle dom bara vara där 08:30-15 och jag vet en liten dam som skulle bli helt förstörd om inte hon fick komma in när vi lämnade Moa och Moa skulle bli ledsen över att inte få vara hemma med oss (varför förstår jag inte, för dagis borde vara hundra gånger mer lockande än detta...)

    SvaraRadera